|
|
Postupak promene statusa elektronskih sertifikata |
|
|
|
|
|
Pravno lice, državni organ ili korisnik kome je izdat sertifikat (kao fizičko lice ili pripadnik pravnog lica) može da zahteva promenu statusa elektronskog sertifikata:
- Opoziv sertifikata. Opoziv je namenjen trajnom deaktiviranju sertifikata. Najčešći razlozi za opoziv sertifikata su: gubitak smart kartice ili USB tokena, promena naziva pravnog lica ili državnog organa, promena prezimena korisnika i prestanak radnog odnosa korisnika u pravnom licu ili državnom organu preko koga je nabavljen sertifikat.
- Suspenzija sertifikata. Suspenzija je namenjena privremenom deaktiviranju sertifikata. Razlog za suspenziju sertifikata je privremeni prestanak potrebe za korišćenje sertifikata (na primer: odlazak na duže bolovanje).
- Prekid suspenzije sertifikata. Prekidom (ukidanjem) suspenzije, sertifikat postaje aktivan, tako da ima sve funkcionalnosti koje je imao i pre suspenzije.
Postoje dva različita postupka podnošenja zahteva za promenu statusa:
- Postupak podnošenja zahteva za promenu statusa sertifikata za pravno lice ili državni organ.
- Postupak podnošenja zahteva za promenu statusa za korisnika.
1. Postupak podnošenja zahteva za promenu statusa sertifikata za pravno lice ili državni organ:
- Korisnik-pravno lice, elektronski popunjava, preuzima i štampa Zahtev za promenu statusa. Zahtev potpisuje zakonski zastupnik.
- Pravno lice ili državni organ na adresu Sertifikacionog tela Pošte (ul. Katićeva 14-18, 11000 Beograd) šalje odštampan i svojeručno potpisan Zahtev za promenu statusa.
- Sertifikaciono telo Pošte na osnovu primljenog Zahteva vrši promenu statusa sertifikata i obaveštava korisnika putem elektronske pošte.
NAPOMENA: Ako se podnosi zahtev za:
- elektronski pečat neophodno je dostaviti i Ovlašćenje za elektronski pečat,
- serverski sertifikat za potpisivanje neophodno je dostaviti i Ovlašćenje za serverski sertifikat za potpisivanje.
2. Postupak podnošenja zahteva za promenu statusa za korisnika:
- Korisnik elektronski popunjava, preuzima i štampa Zahtev. Zahtev potpisuje korisnik.
- Korisnik na adresu Sertifikacionog tela Pošte (ul. Katićeva 14-18, 11000 Beograd) šalje odštampan i svojeručno potpisan Zahtev za promenu statusa.
- Sertifikaciono telo Pošte na osnovu primljenog Zahteva vrši promenu statusa sertifikata i obaveštava korisnika putem elektronske pošte.
|