RB |
Pitanje |
Odgovor |
1. |
Koji su tehnički preduslovi za korišćenje elektronskog sertifikata? |
Sertifikaciono telo Pošte obezbeđuje klijentski softver za rad sa smart karticama i USB tokenima za Windows, Linux i macOS operativne sisteme. Tehnički preduslovi koje Korisnik sertifikata mora da ispuni su:
- operativni sistem koji je zvanično podržan od strane proizvođača operativnog sistema,
- instalirane sve sigurnosne i preporučene dopune od strane proizvođača operativnog sistema,
- ispravno podešeno vreme i vremenska zona na računaru,
- ispravno podešene sve aplikacije na računaru (antivirusna i antimalver zaštita i slično).
Na računaru korisnika osim klijentskog softvera A.E.T. SafeSign, ne sme da bude instalisan klijentski softver (middleware) za rad sa smart karticama i USB tokenima bilo kog drugog sertifikacionog tela ili bilo koje banke, zbog moguće kolizije u radu. |
2. |
Dobio sam elektronski sertifikat. Šta dalje da radim? |
Potrebno je da preuzmete softver i uputstva za instalaciju sertifikata i podesite Vaš računar za rad sa sertifikatima Sertifikacionog tela Pošte.
Softver možete da preuzmete odavde.
Video uputstva za instalaciju su dostupna ovde.
|
3. |
Kako da instaliram softver koji je potreban za rad sa sertifikatom? |
Postupak instalacije sertifikata možete videti u video uputstvima ili u korisničkim uputstvima u Tabeli 4. Korisnička uputstva Sertifikacionog tela Pošte. |
4. |
Kako da proverim da li sam dobro instalirao softver koji je potreban za rad sa sertifikatom? |
Prijavite se na servis za proveru ispravnosti instalacije sertifikata. Potrebno je da kartica bude u čitaču ili USB token u računaru. Prilikom provere neophodan je unos lozinke smart kartice/USB tokena.
Servis je dostupan ovde.
Postupak je detaljnije opisan u video uputstvu pod rednim brojem 2. |
5. |
Rezultat prijave na servisu za proveru ispravnosti instalacije sertifikata je neuspešan (403 Forbidden). Šta da uradim? |
Razlozi neuspešne prijave mogu da Vam budu sledeći: niste instalirali klijentski softver A.E.T. SafeSign na računaru, smart karticu niste stavili u čitač kartica, USB token niste stavili u USB port računara, smart kartica/USB token Vam je blokirana, obrisali ste sertifikat korisnika i/ili pripadajući tajni (privatni) ključ sa smart kartice/USB tokena, sertifikat Vam je opozvan ili suspendovan, istekao Vam je sertifikat, sertifikat Vam nije izdalo Sertifikaciono telo Pošte.
Nije izvršena aktivacija smart kartica/USB tokena izdatih posle 21.4.2021.godine.
U cilju otklanjanja problema postupite prema video uputstvu ili pročitajte dokument pod rednim brojem 4. u Tabeli 4. Korisnička uputstva Sertifikacionog tela Pošte.
Za aktivaciju smart kartica/USB tokena primeniti uputstvo pod rednim brojem 10. u Tabeli 4. Korisnička uputstva Sertifikacionog tela Pošte. |
6. |
Imam problem u radu sa sertifikatom, šta da uradim? |
Najčešće probleme i predloge rešenja u radu sa kvalifikovanim elektronskim sertifikatima možete videti u video uputstvu ili u dokumentu pod rednim brojem 4. u Tabeli 4. Korisnička uputstva Sertifikacionog tela Pošte. |
7. |
Kako da proverim JIK? |
Kako da proverite JIK (jedinstveni identifikator korisnika) možete videti u video uputstvu. |
8. |
Kako da promenim lozinku (PIN) smart kartice ili USB tokena? |
Kako da promenite lozinku na smart kartici ili USB tokenu možete videti u video uputstvu. |
9. |
Zaboravio sam/izgubio sam lozinku. Da li možete da mi kažete koja je? |
Sertifikaciono telo Pošte ne čuva lozinku Vaše kartice/tokena (PIN). Ukoliko ste lozinku zaboravili ili izgubili, primenjuje se postupak deblokade/dodele novog pina koji je opisan ovde. |
10. |
Kako da proverim da li sam blokirao smart karticu/USB token? |
Da biste proverili da li je Vaša smart kartica/USB token blokiran pokrenite Token Administration Utility sledećim komandama:
Start->SafeSign Standard->Token Administration->Desni klik mišem na ime i prezime korisnika sertifikata->Show token Info.
Ukoliko je PIN Status = Locked kartica/token je zaključan.
|
11. |
Kako da odblokiram (otključam) smart karticu/USB token? |
Postupak deblokade smart kartice/USB tokena, izdavanja i dostave nove lozinke je opisan ovde. |
12. |
Kako da eksportujem sertifikat i/ili proverim njegov serijski broj? |
Postupak je opisan u video uputstvu. |
13. |
Da li mogu da koristim sertifikat u Mozilla Firefox veb pretraživaču? |
Da, možete. Uputstvo za podešavanje veb pretraživača Mozilla Firefox možete videti u korisničkom uputstvu pod rednim brojem 5. u Tabeli 4. Korisnička uputstva Sertifikacionog tela Pošte ili u video uputstvu. |
14. |
Kako da podesim aplikaciju Adobe Reader DC i potpišem PDF dokument? |
Uputstvo za podešavanje Adobe Reader DC i potpisivanje PDF dokumenta možete videti u korisničkom uputstvu pod rednim brojem 6. u Tabeli 4. Korisnička uputstva Sertifikacionog tela Pošte ili u video uputstvu. |
15. |
Kako da proverim opozvanost sertifikata? |
Opozvanost sertifikata možete proveriti pomoću servisa koji je dostupan ovde. |
16. |
Potreban mi je kvalifikovani sertifikat u PKCS#12 formatu. |
Kvalifikovani sertifikati za elektronski potpis i pečat se ne izdaju u formatu PKCS#12.
U slučaju sertifikata za elektronski potpis sertifikat je moguće dobiti na smart kartici/USB tokenu.
Kvalifikovani sertifikati za elektronski pečat se osim na smart kartici/USB tokenu mogu izdati na HSM uređaju koji je korisnik u obavezi da nabavi. Obavezno je pre nabavke HSM uređaja proveriti da li je uređaj odgovarajući slanjem upita na email adresu tehničke podrške koja je navedena ovde. |
17. |
Potreban mi je serverski sertifikat u PKCS#12 formatu. |
Serverski sertifikat nije kvalifikovani sertifikat. On može da se koristi za kreiranje i validaciju elektronskog potpisa elektronskih dokumenata i transakcija.
Banke i osiguravajuće kuće mogu da ga koriste za razmenu podataka sa Narodnom bankom Srbije i Poreskom upravom.
Postupak izdavanja je detaljno opisan ovde. |
18. |
Koja su tehnička ograničenja čipa u smislu broja potpisa/pečata? |
Broj potpisa/pečata iznosi približno oko 60 u minutu. |
19. |
Ne prikazuje mi se JMBG u kvalifikovanom sertifikatu? |
Kod novih profila kvalifikovanih sertifikata izdatih posle 15.01.2020. godine, kod kojih JIK počinje cifrom 2, JMBG se nalazi u okviru polja Subject kao parametar PNORS. |
20. |
Izbacuje mi grešku pri upotrebi sertifikata na servisima državnih organa. Šta da uradim? |
Izvršite proveru ispravnosti instalacije sertifikata uz neophodan unos lozinke smart kartice/USB tokena ovde.
Ako ste se uspešno prijavili na navedenu adresu potrebno je u cilju rešavanja problema da se obratite tehničkoj podršci pružaoca usluge. |
21. |
Ne umem da instaliram softver i izvršim podešavanja potrebna za korišćenje sertifikata. Da li možete da pristupite (Team Viewer i sl.) mom računaru udaljeno i uradite to umesto mene? |
U skladu sa Opštim uslovima pružanja usluge: „Pružanje tehničke podrške ne obuhvata instalaciju, niti podešavanje softvera na računaru Korisnika sertifikata.“ Uslugu instalacije softvera ne pružamo kao dodatnu uslugu. Po potrebi možete da angažujete stručno lice-informatičara. |