Postupak izdavanja kvalifikovanih sertifikata za elektronski potpis korisnicima koji se identifikuju kao pripadnici pravnog lica ili državnog organa
     
 

Postupak izdavanja kvalifikovanog sertifikata za elektronski potpis za korisnike koji se identifikuju kao pripadnici pravnog lica ili državnog organa se razlikuje u zavisnosti od toga da li se sertifikat izdaje domaćem ili stranom fizičkom licu sa JMBG/EBS ili se izdaje strancu na osnovu putne isprave (pasoša). Druga razlika u postupku izdavanja zavisi od toga da li je Ugovor o pružanju usluga Sertifikacionog tela Pošte prethodno zaključen sa pravnim licem ili državnim organom.

SLANJE DOKUMENTACIJE U PAPIRNOJ FORMI NA ADRESU SERTIFIKACIONOG TELA POŠTE JE OBAVEZNA I PREDSTAVLJA USLOV ZA EVIDENTIRANJE U BAZU POSLOVNIH PARTNERA I IZDAVANJE PREDRAČUNA.

 

Postupak izdavanja sertifikata sa JMBG/EBS pripadnicima pravnog lica/državnog organa kada postoji zaključen Ugovor o pružanju usluga sastoji se od sledećih koraka:

Napomena za strane državljane koji podnose zahtev za izdavanje sertifikata sa JMBG/EBS
Dokumenta na osnovu kojih možete da zahtevate izdavanje sertifikata su pasoš (u kom je upisan JMBG/EBS) ili dozvola za privremeni boravak i rad/lična karta za stranca izdata od strane Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije.
  1. Pravno lice ili državni organ elektronski popunjava Zahtev za izdavanje kvalifikovanog elektronskog sertifikata korisnicima-pripadnicima pravnih lica sa JMBG/EBS, preuzima i štampa Prilog Ugovora.
    VAŽNO: Svakom korisniku posle podnošenja zahteva stiže verifikacioni link na adresu e-pošte navedenu u zahtevu. Ukoliko neko od korisnika ne bude dobio verifikacioni link kontaktirajte tehničku podršku.
  2. Dokumentacija se u papirnom obliku šalje na adresu: Sertifikaciono telo Pošte, Katićeva 14-18, 11000 Beograd. Potrebna dokumenta:
    • Dva popunjena i svojeručno potpisana primerka Priloga Ugovora o pružanju usluga Sertifikacionog tela Pošte za kvalifikovane elektronske sertifikate. Prilog Ugovora je spisak korisnika - fizičkih lica koji su pripadnici pravnog lica ili državnog organa i koji su ovlašćeni za dobijanje kvalifikovanih elektronskih sertifikata.
    • Kopiju OP obrasca.
    • Kvalitetnu fotokopiju identifikacionog dokumenta (očitani podaci iz lične karte sa čipom ili obe strane lične karte bez čipa ili treće strane pasoša) za sva fizička lica koja su navedena u Prilogu Ugovora.
  3. Sertifikaciono telo Pošte posle prijema navedenih dokumenata kreira Predračun, koji se pravnom licu ili državnom organu dostavlja elektronskom poštom.
  4. Pravno lice ili državni organ, posle prijema Predračuna, treba da izvrši uplatu.
  5. Kada uplata bude evidentirana u Izveštaju o prometu i stanju sredstava na računu Sertifikacionog tela Pošte, pristupa se izradi kvalifikovanih sertifikata za elektronski potpis i pojedinačnih Ugovora o izdavanju i korišćenju kvalifikovanih elektronskih sertifikata za sva fizička lica koja su navedena u Prilogu Ugovora.
  6. Uručenje kvalifikovanih sertifikata za elektronski potpis fizičkim licima pripadnicima pravnog lica ili državnog organa vrši Post Express kurirska služba Pošte Srbije. Ovlašćeno lice Sertifikacionog tela Pošte (kurir Post Express-a) utvrđuje pojedinačno identitet svakog fizičkog lica i predaje svakom fizičkom licu da svojeručno potpiše dva primerka Ugovora o izdavanju i korišćenju kvalifikovanog elektronskog sertifikata. Jedan primerak potpisanog Ugovora zadržava ovlašćeno lice Sertifikacionog tela Pošte, a fizičkom licu predaje drugi primerak potpisanog Ugovora i kvalifikovani elektronski sertifikat na zahtevanom mediju (USB token, smart kartica ili smart kartica i čitač). Fizičko lice potpisivanjem Ugovora potvrđuje da je lično preuzelo kvalifikovani elektronski sertifikat na zahtevanom mediju.
  7. Fizičkom licu se lozinka smart kartice/USB tokena dostavlja posebnom pošiljkom.
  8. Primerak Ugovora i Priloga Ugovora se pravnom licu ili državnom organu dostavljaju poštom. Račun se dostavlja putem SEF posle izvršene usluge izdavanja sertifikata.

Postupak izdavanja sertifikata sa brojem pasoša pripadnicima pravnog lica kada postoji zaključen Ugovor o pružanju usluga sastoji se od sledećih koraka:


Važne napomene:
Stranac može da koristi sertifikat sa brojem pasoša samo za APR servise i SEF.
Stranac mora lično da preuzme sertifikat tj. ne može da ovlasti nekoga da preuzme sertifikat umesto njega.
Uručenje sertifikata strancu je moguće isključivo na teritoriji Republike Srbije.
Rok važnosti sertifikata ističe sa istekom roka važnosti pasoša koji je priložen kao identifikacioni dokument.
U sertifikat se upisuje broj pasoša, zemlja izdavalac pasoša i rok važnosti pasoša.
  1. Pravno lice ili državni organ elektronski popunjava Zahtev za izdavanje kvalifikovanog elektronskog sertifikata za stranca kao pripadnika pravnog lica, preuzima i štampa Prilog Ugovora.
    VAŽNO: Svakom korisniku posle podnošenja zahteva stiže verifikacioni link na adresu e-pošte navedenu u zahtevu. Ukoliko neko od korisnika ne bude dobio verifikacioni link kontaktirajte tehničku podršku.
  2. Dokumentacija se u papirnom obliku šalje na adresu: Sertifikaciono telo Pošte, Katićeva 14-18, 11000 Beograd. Potrebna dokumenta:
    • Dva popunjena i svojeručno potpisana primerka Priloga Ugovora o pružanju usluga Sertifikacionog tela Pošte za kvalifikovane elektronske sertifikate. Prilog Ugovora je spisak korisnika - fizičkih lica koji su pripadnici pravnog lica ili državnog organa i koji su ovlašćeni za dobijanje kvalifikovanih elektronskih sertifikata.
    • Kopiju OP obrasca.
    • Kvalitetnu fotokopiju identifikacionog dokumenta (treća strana pasoša) za sva fizička lica koja su navedena u Prilogu Ugovora.
  3. Sertifikaciono telo Pošte posle prijema navedenih dokumenata kreira Predračun, koji se pravnom licu ili državnom organu dostavlja elektronskom poštom.
  4. Pravno lice ili državni organ, posle prijema Predračuna, treba da izvrši uplatu.
  5. Kada uplata bude evidentirana u Izveštaju o prometu i stanju sredstava na računu Sertifikacionog tela Pošte, pristupa se izradi kvalifikovanih sertifikata za elektronski potpis i pojedinačnih Ugovora o izdavanju i korišćenju kvalifikovanih elektronskih sertifikata za sva fizička lica koja su navedena u Prilogu Ugovora.
  6. Uručenje kvalifikovanih sertifikata za elektronski potpis fizičkim licima pripadnicima pravnog lica ili državnog organa vrši Post Express kurirska služba Pošte Srbije. Ovlašćeno lice Sertifikacionog tela Pošte (kurir Post Express-a) utvrđuje pojedinačno identitet svakog fizičkog lica i predaje svakom fizičkom licu da svojeručno potpiše dva primerka Ugovora o izdavanju i korišćenju kvalifikovanog elektronskog sertifikata. Jedan primerak potpisanog Ugovora zadržava ovlašćeno lice Sertifikacionog tela Pošte, a fizičkom licu predaje drugi primerak potpisanog Ugovora i kvalifikovani elektronski sertifikat na zahtevanom mediju (USB token, smart kartica ili smart kartica i čitač). Fizičko lice potpisivanjem Ugovora potvrđuje da je lično preuzelo kvalifikovani elektronski sertifikat na zahtevanom mediju.
  7. Fizičkom licu se lozinka smart kartice/USB tokena dostavlja posebnom pošiljkom.
  8. Primerak Ugovora i Priloga Ugovora se pravnom licu ili državnom organu dostavljaju poštom. Račun se dostavlja putem SEF posle izvršene usluge izdavanja sertifikata.

Postupak izdavanja sertifikata sa JMBG/EBS pripadnicima pravnog lica/državnog organa kada ne postoji zaključen Ugovor o pružanju usluga sastoji se od sledećih koraka:

Napomena za strane državljane koji podnose zahtev za izdavanje sertifikata sa JMBG/EBS
Dokumenta na osnovu kojih možete da zahtevate izdavanje sertifikata su pasoš (u kom je upisan JMBG/EBS) ili dozvola za privremeni boravak i rad/lična karta za stranca izdata od strane Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije.
  1. Pravno lice ili državni organ elektronski popunjava Zahtev za izdavanje kvalifikovanog elektronskog sertifikata korisnicima-pripadnicima pravnih lica sa JMBG/EBS, preuzima i štampa Ugovor i Prilog Ugovora.
    VAŽNO: Svakom korisniku posle podnošenja zahteva stiže verifikacioni link na adresu e-pošte navedenu u zahtevu. Ukoliko neko od korisnika ne bude dobio verifikacioni link kontaktirajte tehničku podršku.
  2. Dokumentacija se u papirnom obliku šalje na adresu: Sertifikaciono telo Pošte, Katićeva 14-18, 11000 Beograd. Potrebna dokumenta:
    • Dva popunjena i svojeručno potpisana primerka Ugovora o pružanju usluga Sertifikacionog tela Pošte za kvalifikovane elektronske sertifikate za pravno lice ili državni organ.
    • Dva popunjena i svojeručno potpisana primerka Priloga Ugovora o pružanju usluga Sertifikacionog tela Pošte za kvalifikovane elektronske sertifikate. Prilog Ugovora je spisak korisnika - fizičkih lica koji su pripadnici pravnog lica ili državnog organa i koji su ovlašćeni za dobijanje kvalifikovanih elektronskih sertifikata.
    • Rešenje o registraciji pravnog lica ili državnog organa.
    • Kopiju OP obrasca.
    • Kvalitetnu fotokopiju identifikacionog dokumenta (očitani podaci iz lične karte sa čipom ili obe strane lične karte bez čipa ili treće strane pasoša) za sva fizička lica koja su navedena u Prilogu Ugovora.
  3. Sertifikaciono telo Pošte posle prijema navedenih dokumenata kreira Predračun, koji se pravnom licu ili državnom organu dostavlja elektronskom poštom.
  4. Pravno lice ili državni organ, posle prijema Predračuna, treba da izvrši uplatu.
  5. Kada uplata bude evidentirana u Izveštaju o prometu i stanju sredstava na računu Sertifikacionog tela Pošte, pristupa se izradi kvalifikovanih sertifikata za elektronski potpis i pojedinačnih Ugovora o izdavanju i korišćenju kvalifikovanih elektronskih sertifikata za sva fizička lica koja su navedena u Prilogu Ugovora.
  6. Uručenje kvalifikovanih sertifikata za elektronski potpis fizičkim licima pripadnicima pravnog lica ili državnog organa vrši Post Express kurirska služba Pošte Srbije. Ovlašćeno lice Sertifikacionog tela Pošte (kurir Post Express-a) utvrđuje pojedinačno identitet svakog fizičkog lica i predaje svakom fizičkom licu da svojeručno potpiše dva primerka Ugovora o izdavanju i korišćenju kvalifikovanog elektronskog sertifikata. Jedan primerak potpisanog Ugovora zadržava ovlašćeno lice Sertifikacionog tela Pošte, a fizičkom licu predaje drugi primerak potpisanog Ugovora i kvalifikovani elektronski sertifikat na zahtevanom mediju (USB token, smart kartica ili smart kartica i čitač). Fizičko lice potpisivanjem Ugovora potvrđuje da je lično preuzelo kvalifikovani elektronski sertifikat na zahtevanom mediju.
  7. Fizičkom licu se lozinka smart kartice/USB tokena dostavlja posebnom pošiljkom.
  8. Primerak Ugovora i Priloga Ugovora se pravnom licu ili državnom organu dostavljaju poštom. Račun se dostavlja putem SEF posle izvršene usluge izdavanja sertifikata.

Postupak izdavanja sertifikata sa brojem pasoša pripadnicima pravnog lica kada ne postoji zaključen Ugovor o pružanju usluga sastoji se od sledećih koraka:


Važne napomene:
Stranac može da koristi sertifikat sa brojem pasoša samo za APR servise i SEF.
Stranac mora lično da preuzme sertifikat tj. ne može da ovlasti nekoga da preuzme sertifikat umesto njega.
Uručenje sertifikata strancu je moguće isključivo na teritoriji Republike Srbije.
Rok važnosti sertifikata ističe sa istekom roka važnosti pasoša koji je priložen kao identifikacioni dokument.
U sertifikat se upisuje broj pasoša, zemlja izdavalac pasoša i rok važnosti pasoša.
  1. Pravno lice ili državni organ elektronski popunjava Zahtev za izdavanje kvalifikovanog elektronskog sertifikata za stranca kao pripadnika pravnog lica, preuzima i štampa Ugovor i Prilog Ugovora.
    VAŽNO: Svakom korisniku posle podnošenja zahteva stiže verifikacioni link na adresu e-pošte navedenu u zahtevu. Ukoliko neko od korisnika ne bude dobio verifikacioni link kontaktirajte tehničku podršku.
  2. Dokumentacija se u papirnom obliku šalje na adresu: Sertifikaciono telo Pošte, Katićeva 14-18, 11000 Beograd. Potrebna dokumenta:
    • Dva popunjena i svojeručno potpisana primerka Ugovora o pružanju usluga Sertifikacionog tela Pošte za kvalifikovane elektronske sertifikate za pravno lice ili državni organ.
    • Dva popunjena i svojeručno potpisana primerka Priloga Ugovora o pružanju usluga Sertifikacionog tela Pošte za kvalifikovane elektronske sertifikate. Prilog Ugovora je spisak korisnika - fizičkih lica koji su pripadnici pravnog lica ili državnog organa i koji su ovlašćeni za dobijanje kvalifikovanih elektronskih sertifikata.
    • Rešenje o registraciji pravnog lica ili državnog organa.
    • Kopiju OP obrasca.
    • Kvalitetnu fotokopiju identifikacionog dokumenta (očitani podaci iz lične karte sa čipom ili obe strane lične karte bez čipa ili treće strane pasoša) za sva fizička lica koja su navedena u Prilogu Ugovora.
  3. Sertifikaciono telo Pošte posle prijema navedenih dokumenata kreira Predračun, koji se pravnom licu ili državnom organu dostavlja elektronskom poštom.
  4. Pravno lice ili državni organ, posle prijema Predračuna, treba da izvrši uplatu.
  5. Kada uplata bude evidentirana u Izveštaju o prometu i stanju sredstava na računu Sertifikacionog tela Pošte, pristupa se izradi kvalifikovanih sertifikata za elektronski potpis i pojedinačnih Ugovora o izdavanju i korišćenju kvalifikovanih elektronskih sertifikata za sva fizička lica koja su navedena u Prilogu Ugovora.
  6. Uručenje kvalifikovanih sertifikata za elektronski potpis fizičkim licima pripadnicima pravnog lica ili državnog organa vrši Post Express kurirska služba Pošte Srbije. Ovlašćeno lice Sertifikacionog tela Pošte (kurir Post Express-a) utvrđuje pojedinačno identitet svakog fizičkog lica i predaje svakom fizičkom licu da svojeručno potpiše dva primerka Ugovora o izdavanju i korišćenju kvalifikovanog elektronskog sertifikata. Jedan primerak potpisanog Ugovora zadržava ovlašćeno lice Sertifikacionog tela Pošte, a fizičkom licu predaje drugi primerak potpisanog Ugovora i kvalifikovani elektronski sertifikat na zahtevanom mediju (USB token, smart kartica ili smart kartica i čitač). Fizičko lice potpisivanjem Ugovora potvrđuje da je lično preuzelo kvalifikovani elektronski sertifikat na zahtevanom mediju.
  7. Fizičkom licu se lozinka smart kartice/USB tokena dostavlja posebnom pošiljkom.
  8. Primerak Ugovora i Priloga Ugovora se pravnom licu ili državnom organu dostavljaju poštom. Račun se dostavlja putem SEF posle izvršene usluge izdavanja sertifikata.