|
|
Postupak izdavanja kvalifikovanog sertifikata za elektronski potpis korisniku koji se identifikuje kao fizičko lice |
|
|
|
|
|
Ako se korisnik identifikuje kao fizičko lice, postupak izdavanja kvalifikovanog sertifikata za elektronski potpis se sastoji od sledećih koraka:
- Korisnik elektronski popunjava, preuzima i štampa Zahtev i plaća uslugu izdavanja kvalifikovanog sertifikata za elektronski potpis. Popunjava se samo jedan od dva Zahteva:
- Zahtev za izdavanje kvalifikovanog elektronskog sertifikata za fizičko lice ili
- Zahtev za izdavanje kvalifikovanog elektronskog sertifikata bez JMBG za stranca kao fizičkog lica (napomene: stranac može da koristi sertifikat bez JMBG samo za APR servise i SEF, stranac mora lično da preuzme sertifikat tj. ne može da ovlasti nekoga da preuzme sertifikat umesto njega i uručenje sertifikata strancu je samo na teritoriji Republike Srbije, rok važnosti sertifikata ističe sa istekom roka važnosti pasoša koji je priložen kao identifikacioni dokument).
- Korisnik šalje Sertifikacionom telu Pošte u papirnoj formi na adresu: Sertifikaciono telo Pošte, ul. Katićeva 14-18, 11000 Beograd, sledeća dokumenta:
- Popunjen i svojeručno potpisan Zahtev za izdavanje kvalifikovanog elektronskog sertifikata.
- Kvalitetnu fotokopiju identifikacionog dokumenta (očitani podaci iz lične karte sa čipom ili obe strane lične karte bez čipa ili treće strane pasoša).
- Kopiju Naloga za uplatu kao potvrdu o izvršenom plaćanju. Fizičko lice uslugu može da plati isključivo nalogom za uplatu na kojem je uplatilac fizičko lice.
VAŽNO: Ukoliko u trenutku podnošenja zahteva korisnik poseduje važeći kvalifikovani elektronski sertifikat, Zahtev i prateću dokumentaciju može podneti i elektronski. Korisnik dostavlja Sertifikacionom telu Pošte u elektronskoj formi na e-mail adresu ceppfizickalica@posta.rs sledeća dokumenta:
- Popunjen i potpisan kvalifikovanim elektronskim sertifikatom korisnika Zahtev za izdavanje kvalifikovanog elektronskog sertifikata u .pdf formatu.
- Skeniranu ili fotografisanu kvalitetnu fotokopiju identifikacionog dokumenta (obe strane lične karte bez čipa ili treće strane pasoša) ili datoteka sa očitanim podacima iz lične karte sa čipom.
- Skeniran ili fotografisan Nalog za uplatu kao potvrdu o izvršenom plaćanju. Fizičko lice uslugu može da plati isključivo nalogom za uplatu na kojem je uplatilac fizičko lice.
- Sertifikaciono telo Pošte, posle prijema navedenih dokumenata, pripremi za korisnika: kvalifikovani elektronski sertifikat na zahtevanom mediju (USB token, smart kartica ili smart kartica i čitač), pripadajuću lozinku i Ugovor o izdavanju i korišćenju kvalifikovanog elektronskog sertifikata.
- Uručenje kvalifikovanog sertifikata za elektronski potpis korisniku vrši Post Express kurirska služba Pošte Srbije. Ovlašćeno lice Sertifikacionog tela Pošte (kurir Post Express-a) utvrđuje identitet korisnika i predaje korisniku da svojeručno potpiše dva primerka Ugovora o izdavanju i korišćenju kvalifikovanog elektronskog sertifikata. Jedan primerak potpisanog Ugovora zadržava ovlašćeno lice Sertifikacionog tela Pošte, a korisniku predaje drugi primerak potpisanog Ugovora i kvalifikovani elektronski sertifikat na zahtevanom mediju. Korisnik potpisivanjem Ugovora potvrđuje da je lično preuzeo kvalifikovani elektronski sertifikat na zahtevanom mediju.
- Korisniku se lozinka smart kartice/USB tokena dostavlja posebnom pošiljkom.
Hitna realizacija: Prilikom podnošenja zahteva, korisnik može da izabere hitnu realizaciju. Ovo podrazumeva izdavanje u toku istog dana za zahteve koji su primljeni do 12 časova radnim danima. U slučaju hitne realizacije korisnik dokumentaciju (zahtev, fotokopiju LK/pasoša i dokaz o uplati) posle podnošenja zahteva odmah šalje na e-mail adresu ceppfizickalica@posta.rs. Preuzimanje izdatog sertifikata je moguće isključivo lično na adresi Sertifikaciono telo Pošte, Katićeva 14-18 u Beogradu, posle prijema e-mail obaveštenja da je sertifikat izdat.
|